Kelepirci 60
Agâh ÖZGÜÇ
Agâh ÖZGÜÇ

Kamera arkasının gizli tarihi...

agahozguc@haberdukkani.com 15 Mart 2011 Salı

Yönetmen, figüran kadına:

- Gel deyince kapıyı açıp içeri gireceksin, anladın mı?

Kadın kapının arkasına geçip bekler.

Yönetmen, önce kameramana dönüp konut verir:

- Mo..mo..motör!...

Sonra da kadına:

- Gel!..

Kadın nedense; bir türlü kapıyı açıp içer giremez. Yönetmen bozulur. Dördüncü tekrarda bu kez bozulan kadındır. Dayanamaz içeri girip yönetmene bağırır:

- Ulan herkesin içinde motor diye, beni neden reklam ediyorsun?

Bir film setindeyiz. Çekimin yapıldığı yer gerçek bir genelev mekanı, rica-minnet kamera karşısına çıkartılan figüran da, genelevde çalışan kadınlardan. İlk kez kamera karşısına geçen kadıncağız profesyonel bir figüran değil ki. Ne bilsin, çekimi yapılacak her sahnenin "motor" komutuyla açıldığını ve kamera denilen alıcı aygıtın görüntüye girdiğini... "Stop" denince de çekimin bittiğini, çekimi durdurmak için verilen bir bitiş işareti olduğunu nereden bilsin.

İşte kamera arkaları, sinema salonlarının perdesinde izlediğiniz görüntülerin dışında kalan ve sizin asla görmediğiniz marjinal dünyaları oluştururlar. Emektar kameramanıyla, çilekeş set işçileriyle, spot lambalarıyla, yaldızlı reflektörleriyle, prodüksiyon amirleriyle, aistanlarıyla, makyajcılarıyla, dekorcularıyla, suflörleriyle ve hele o ilginç yönetmen tipleriyle...

  • DİĞER YAZILARI